Profesní etika školy
Etické desatero pedagoga Střední průmyslové školy stavební Pardubice
- Pedagog rozvíjí celkovou osobnost žáka s ohledem na jeho individuální možnosti a předpoklady. Při vzdělávání hájí jeho zájmy a uplatňuje rovný přístup ke všem žákům.
- Základním cílem při vzdělávání žáka je uplatnitelnost na trhu práce.
- Pedagog přijímá v rámci možností zodpovědnost za vzdělávání žáka. Snaží se maximálně vytvořit podmínky ke stimulaci žákova poznání.
- Pedagog působí svým vlivem na žáka tak, aby si uvědomil důležitost současného i budoucího vzdělávání pro vlastní životni realizaci.
- Pedagog ctí osobní informace žáka.
- Pedagog nezneužívá své postavení vůči žákům, své povolání chápe jako předávání vzorů chování a jednání na budoucí generace.
- Pedagog postupuje spravedlivě, důsledně a podle stanovených pravidel při hodnocení chování a vzdělávání žáka. Okamžitě reaguje na sociálně patologické jevy, šikanu a další projevy poškozující práva či zdraví žáka.
- Pedagog nekritizuje práci a přístup ostatních kolegů, přispívá svých vystupováním před žáky k plnění strategických záměrů školy.
- Pedagog předává znalosti a dovednosti žákům na profesní úrovní odpovídající současným trendům a měnícím se požadavkům trhu práce a potencionálních zaměstnavatelů.
- Pedagog je povinen rozvíjet a prohlubovat svou profesní kvalifikaci v rámci sebevzdělávání a celoživotního učení.
Etické desatero zaměstnance Střední průmyslové školy stavební Pardubice
- Na strategických cílech rozvoje školy participují všechny úseky školy.
- Filozofie zaměstnanců školy vychází z uvědomění si poskytování veřejné služby a jednají se všemi zákazníky školy na zásadách rovnosti a komunikativnosti.
- Vzdělávací politika školy je založena na zásadách otevřenosti ke všem zaměstnancům školy, sociálním partnerům a komunitám.
- Škola spolupracuje při stanovení svých cílů s odborovou organizací Stavba, Sdružením rodičů a přátel stavební školy Rybitví, studentským parlamentem a školskou radou.
- Všichni zaměstnanci se vzdělávají a prohlubují svoji profesní odbornost s cílem zachovat konkurenceschopnost školy na trhu stavebních škol.
- Vztahy mezi zaměstnanci jsou založeny na vzájemné úctě, podpoře a spolupráci. Jednají v zájmu celku a na základě týmových vztahů.
- Zaměstnanci školy dodržují zásady etického chování i mimo pracoviště tak, aby nepoškozovali dobré jméno školy a poslání vlastní profese.
- Všichni zaměstnanci školy pečují o svěřený majetek.
- Zaměstnanci nesmějí přijímat hmotné ani finanční výhody od dodavatelů, výrobců či jiných poskytovatelů služeb. Nesmějí přijímat protislužby či jiné výhody od zákazníků školy. Nesmí preferovat při výuce pomůcky, prostředky a výukové programy, na nichž jsou jakýmkoli způsobem osobně zainteresováni.
- Každý zaměstnanec hájí ve vztahu k veřejnosti strategické zájmy školy a práci každého jednotlivého zaměstnance.